Fibromylargi

De som ej känner till de, de flesta som ej känner mig.
Så kan jag berätta att för ett år sedan (22 Februari 2008) fick jag diganosen Fibromylargi som är en speciell Muskelsjukdom.

Är jag aktiv i två dagar kan jag ibland ligga tredje dagen, kul när man ska ha praktik måndagar o Tisdagar.
o Skola Torsdag o Fredag, mina helger kommer inte vara roliga fram till sommarlovet.
Synd att jag inte gick kvar på min gamla skola, där hade jag bara 1 skoldag. men jag orkar ju inte åka 14 mil tur o retur (inräknat)

Sjukdomen:
De som har sjukdomen reagerar olika, min mor har de min mormor har de, min farmor hade det, har man precis fått veta. Va tusan. Ska mina ungar få Fibro också lr? De vill jag inte.

Man tror att Fibro är ärftligt, o de kan ni ju förstå när ni läst här över.
Fibro är ju som sagt en muskel sjukdom som gör att vissa muskler i vissa stunder inte alls vill arbeta o det gör att de som har sjukdomen har ont, o inte orkar röra sig.
(Jag i vissa lägen)

Jag fick gå hos sjukgymnast men för ett tag sedan tyckte hon att jag inte behövde går hos dom någe mer men jag skulle försöka träna så ofta som jag kan, jag ahr ju fan ingen ork att ta mig iväg o träna om dagarna.


Till er som läser:
Har ni någon släkting med Fibro o är rädda att ni får den,
prata med era föräldrar så kan de hjälpa er, tro inte att ni ahr fibro om nu någon i din släkt har det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! jag hittade dig! nu kommer jag absolut att fortsätta läsa här =) kram / Johanna B

2009-02-26 @ 17:04:32
URL: http://gutterflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0