Dåliga lr Jobbiga Lärare

Jag har funderat lite på hur man säger om lärare,
Man säger ju om man inte gillar läaren att de är dåliga.
Oftast beror de ju på hur lärarna i sig själva arbetar o de betyder sig, jag minns att när jag gick i 5:an tycke alla att vi hade en dålig lärare, men i själv varket är hon bra men Jobbig.
Enda hon kunde göra är att skrika på oss tjata på oss, men hon kunde ju i alla fall lära ut de vi behövde lära oss.

När jag kom upp på Gymnasiet då förstod jag skilnaden på dåliga o jobbiga lärare, för vi hade 2 lärare som var dåliga, en matte lärare som är Polsk så man inte hörde vad hon sa kanppt, fasten hon bott i Sverige i drygt 18 år. Och sedan våran Svenska lärare som är Skåning som man kanppt hörde vad hon sa. hon bröt på skånska som gjorde att vi ofta ftrågade "Va sa du?"

Nä, nu har fattat skilnaden på bra, dåliga och jobiga lärare. :)
Så jag klagar inte längre på om de är dåliga längre, jag säger Jobbiga istället nu ja.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0